رنگ مو و لایت

درباره رنگ مو و لایت

همیشه انتخاب رنگ موی مناسب، مسئله ای است که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. زیرا انتخاب رنگ مناسب و متناسب با رنگ صورت و چهره، زیبایی خاصی را در فرد به وجود خواهد آورد و رنگ مو از جمله کارهایی است که نیاز به مهارت بالایی برای رسیدن به نتایج مشخص دارد. اما برای داشتن یک رنگ موی مناسب و آنچه مد نظرتان هست، باید رنگ مو و لایت را نزد بهترین آرایشگاه یا سالن زیبایی انجام دهیم.

تفاوت رنگ مو در افراد به دلیل مقدار و نسبت ملانین در پیاز مو است. تار مو از داخل ریشه رشد می کند و با توجه به مقدار ملانین رنگش تغییر می کند. معمولا رنگ مو به ژنتیک فرد بر می گردد. اما این بدان معنا نیست که ما با هر رنگ مویی به دنیا بیاییم تا آخر مجبوریم همان رنگ را داشته باشیم. الان می توان به راحتی با کمک رنگ مو و لایت موها را به هر رنگی که بخواهیم درآوریم.

همچنین شما می‌توانید بعد از آموزش رنگ و لایت مو، در منزل اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید.

نحوه انجام رنگ مو و لایت

رنگ و جنسیت موهای هر فرد با توجه به ژنتیک یا قومیت او تعیین می شود. ساختار مو در هر فرد بستگی به موارد زیر دارد.

مو مانند پوست از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و رنگدانه های معروف به ملانین که نشانگر رنگ مو هستند، در سطح میانی مو و ضخیم ترین قسمت آن قرار دارد. ملانین توسط ملانوسیت های ماتریکس مو تولید می شود و در رنگ مو و لایت این قسمت مو تغییر می کند. هر چه میزان ملانین در مو کمتر باشد، رنگ مو روشن تر است و هر چه میزان ملانین بیشتر باشد، موها تیره تر می شوند.

با افزایش سن، سلول های رنگدانه در فولیکول های مو به تدریج می میرند. وقتی سلول های رنگدانه کمتری در فولیکول مو وجود داشته باشد، آن رشته مو دیگر حاوی ملانین نخواهد بود و رنگ شفاف تری پیدا می کند. بدین ترتیب موی انسانها با افزایش سن سفید یا خاکستری می شود که اکثر خانمها دوست دارند با رنگ مو و لایت آنها را پوشش دهند.

این رنگدانه ها متشکل از سه رنگ آبی، قرمز و زرد هستند. میزان رنگدانه آبی در موهای تیره بیشتر و میزان رنگدانه زرد در موهای روشن بیشتر است. دلیل تفاوت رنگ موی اروپایی ها و آسیایی ها شدت این رنگدانه هاست.

کدام رنگ مو و لایت برای من بهتر است؟

آیا تابه حال شده است، به این موضوع فکر کنید که کدام رنگ مو و لایت برایتان بهتر است؟ شاید برای انتخاب رنگ مویی که مناسبتان هست، حدس هایی بزنید و اما باز هم اطمینان لازم را ندارید. متخصصین و افرادیکه در آرایشگاه ها مشغول به کار هستند چگونه رنگ موی مناسب شما را به خوبی پیدا می کنند؟ فاکتورهایی وجود دارد که در صورت دانستن آن ها می توان به خوبی رنگ مویی که برایمان مناسب است را پیدا کنیم.

انتخاب رنگ مو و لایت مناسب، به رنگ پوست فرد بستگی دارد. رنگ های سرد برای پوست روشن با ته رنگ پوست صورتی مناسب هستند و رنگ های تیره و گرم برای پوست های برنز بهتر است.

با کمک آمبره می توانید در موهایتان را لایت زیبایی ایجاد کنید. در آمبره چون ریشه موها تیره تر است و معمولا نزدیک به رنگ مو خود فرد است بنابراین مدت زمان تمدید رنگ ریشه می تواند طولانی تر شود.

برای انتخاب رنگ مو و لایت بررسی کنید پوستتان گرم است یا سرد؟

اما چگونه گرم یا سرد بودن پوست را می توان تشخیص داد؟ شما به راحتی و با نگاه کردن به رگ های داخل بازو می توانید این موضوع را تشخیص دهید. اگر رگ های شما به رنگ سبز است یعنی پوست شما گرم است. اگر رگ های شما به رنگ آبی است یعنی پوست شما سرد است.

عموما افرادی که پوست آنها گرم است، چشم و موی تیره دارند اما افرادی که پوست آنها سرد است مو و رنگ چشمان روشنتری دارند.

گروهی از افراد هستند که جز هیچ کدام از این دوسته نیستند. این افراد پوستی خنثی دارند و رگ های آنها رنگ واضح سبز یا آبی ندارد. انتخاب رنگ برای این افراد آزاد است.

رنگ و لایت گل آرانو
رنگ مو و لایت مو گل آرانو
رنگ مو و لایت مو گل آرانو

انتخاب رنگ مو و لایت مناسب

برای روشن کردن رنگ مو ولایت آن ها به مواد شیمیایی مانند رنگ، پودر سفید کننده و اکسیدان نیاز داریم تا رنگ های اصلی را از روی مو پاک کنند و در ادامه مو را با کمک رنگ مو به رنگ دلخواه فرد برسانند. علاوه بر رنگ مو مورد نظر و آن که رنگ مو متناسب باشد یا خیر مسئله ی مهم دیگری وجود دارد آن است که رنگ مویی انتخاب و تهیه شود که برای سلامتی مو مضر نبوده و رنگ طبیعی را جلوه کرده و حتی خاصیت درمانی نیز داشته باشد.

رنگ های عسلی پوست سرد را گرم می کنند، و رنگ های خاکستری می توانند به تعادل پوست گرم کمک کنند. بنابراین شما می توانید با شناختن تنالیته رنگ پوست خود، بهترین رنگ مو و لایتی که بیشتر به شما می آید را انجام دهید.

هایلایت مو در خانه

شاید برخی از خانم ها فکر کنند که رنگ مو و لایت در خانه بسیار راحت است، اما هایلایت و روشن کردن رنگ مو نیاز به دکلره دارد. بنابراین بهتر است از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید تا ناخواسته به موهای خود آسیب نرسانید.

فرآیند شیمیایی دکلره خودش ریسک بالایی برای سلامت مو دارد. اما اگر هایلایت و روشن کردن موهایتان را در یک آرایشگاه معتبر انجام دهید احتمال این که به موهایتان آسیب برسد بسیار کمتر خواهد شد. هایلایت کردن موها یک راه بسیار کم خطر برای تغییر رنگ موها با شدت کم است. به همین دلیل شما می توانید به جای دکلره شدید و رنگ مو موها را لایت کنید و از تغییرات بوجود آمده نهایت لذت را ببرید.

رنگ موهایی که توصیه نمی شود

برخی از رنگ موها به اغلب افراد نمی آید و جالب نخواهد شد و در صورتی که فرد قبلا آنرا امتحان کرده باشد و یا در مواقعی که قصد هماهنگی این رنگ مو و لایت را با لباس یا گریم هایی خاص دارد، بهتر است استفاده کند.

رنگ صورتی

پرریسک ترین رنگ مو، رنگ صورتی است که به صورت کمتر افرادی می آید.